Saturday, February 2, 2008

My Blueberry Nights

Under forra arets Cannes Film Festival hade min favorit Wong Kar Wai's forsta engelsk sprakiga film My Blueberry Nights premiar. Det har blir en romantisk road trip film med otippade Norah Jones i huvudrollen och Jude Law, Natalie Portman och Rachel Weisz i birollerna. 



The Weinstein Company snappade fort upp rattigheterna har i USA och en premiar i Februari har lange varit planerad. Men de har an sa lange inte lagt nagon PR eller marknadsforing pa My Blueberry Nights och nu ser det ut som att TWC tyvarr har skjutit premiaren till 4 April. Trakigt for mig, men bra for filmen. I Sverige ar det TriangelFilm som star for distribution, men jag inte lyckats hitta ett premiar datum an tyvarr. 

Jag Alskar Alskar Alskar In The Mood For Love och den ar utan tvekan Nr 1 pa min filmlista. Med hjalp av Maggie Cheung och Tony Leung Chiu Wai i huvudrollerna, fantastisk musik av Michael Galasso och Shigeru Umebayashi och med Christopher Doyle och Pin Bing Lee bakom kameran har det i denna film skapats sann magi och karlek. Det blir valdigt svart att sla aven for Wong Kar Wai sjalv. 

2 comments:

Anonymous said...

Triangelfilm är tyvärr nedlagt, så de kommer inte att distribuera filmen i Sverige...

MT said...

A nej, vet du vem som kommer att visa Blueberry Nights i Swe? Eller kommer den inte alls?