Friday, February 29, 2008

Its The End Of An Era!

Nagon gang i hostas fann jag mig en klar och vacker lordags eftermiddag hemma hos Bob Shaye pa New Lines 40-ars brunch. Han ar en legend inom film och ligger bakom allt fran Lord of the Rings filmerna till Wedding Crashers. Jag pratade svenska med hans fru och at lax pa deras takterass med utsikt mot Central Park som om det vore vilken lordag som helst. Jane Fonda var dar. Jag behover kanske inte forklara hur “out of place” jag kande mig. Men det hela var alldeles, alldeles underbart och nastan som en drom.


Peter Jackson och Bob nar de vunnit en Oscar for Lord of the Rings.


New Line har lange varit Hollywood’s storsta independent studio och nu har det tyvarr blivit klart att giganten ska morfas ihop med Time Warner. Warner kopte New Line redan 1996, men skillanden blir att Bob Shaye och Michael Lynne som varit co-CEO’s under manga ar nu inte langre kommer att halla i tyglarna. Its the end of an era!

No comments: