Friday, February 15, 2008

Funny or Die

Det ar tuffa tider i film branchen!! Sattet att upptacka film och se film forandras hela tiden. Det tar nu dessutom emot att betala $11.75 for att se film pa vita duken. Allt fler har en ratt sa stor duk hemma.

Sa vi som jobbar med film distribution maste anpassa oss och hitta nya vagar till era "biopengar". Jatten New Line har i marknadsforingen av sin senaste satsning Semi-Pro inte foljt den vanliga marknadsforings modellen. Stjarnan Will Ferrel och de andra skadisarna i filmen ska namnligen aka runt pa en komedi turne, Funny or Die Comedy Tour. Efter atta forestallningar kommer de till Radio City Music Hall i NYC for den stora finalen den 24 Feb. Lampligt nog sa har filmen premiar 29 Feb. Dessutom har bloggen som man kan hitta pa The Semi Pro's hemsida haft 3,7 miljoner besokare an sa lange och 35 miljoner har kikat pa video klippen. Inte illa!! Ja, det ar klart att jag vet att det ligger otroligt mkt pengar bakom allt detta. Man brukar saga att en tredjedel av filmens budget gar till PR. Men det har lilla och dyra tricket kommer att vara vart det for New Line i slutandan.

No comments: