Wednesday, January 30, 2008

MT, som bloggar pa Broken English och arbetar med film i New York, vem är du?
Jag ar snart 24 ar, jobbar med filmdistribution och lurar pa nagra filmmanus och projekt for tillfallet.
Jag har bott i underbara NYC i tva och ett halvt ar och vill garna stanna har ett bra tag.

Varför ville du jobba med film i USA?
Jag vill jobba har i USA for att marknaden ar otroligt mycket storre och mojligheterna fler. Dessutom finns det valdigt mycket mer pengar att producera film for, vilket leder till att kvaliten blir battre aven for independent filmer. Jag vill helt enkelt jobba med film som jag kan vara stolt over och inte behova soka bidrag for att klara en produktion. Sen sa vill jag ju givetvis ocksa “leva drommen”…

Vilken film sag du senast som du gillade?
Nu ar det ju Oscars sasong sa det finns mycket bra film ute pa marknaden, bla “There Will Be Blood” och “No Country For Old Men”. Men den filmen som fick mig att glomma tid och rum samt skratta sa att jag nastan kissade pa mig var New Lines “Be Kind Rewind” med Jack Black. Sag den pa en forhandsvisning och kanner redan att den kommer att bli en av 2008:s stora filmer.

Vilken är din favorit restaurang/ bar/ stalle i New York?
Oj, det finns sa manga och det poppar ju upp nya hela tiden. Men min favorit restaurang maste vara Caracs pa 1st Ave och 6t St. Dar har jag borjat och slutat manga kvallar. Jag fick till och med en julklapp av agaren for att jag dar sa ofta.

No comments: