Thursday, January 17, 2008

Antligen Sundance


Idag drar arets Sundance Film Festival igang! Otroligt spannande tycker vi som jobbar med distribution. Vad blir veckans hit? Vem koper vad? Vem hanglar med vem? Vem dackar i en snohog? Festivalen ar den storsta for independent film har i US och halls i Park City i Utah.
Ingen mindre an Herr Robert Redford grundade Sundance ar 1978 dopte den efter filmen Butch Cassidy and the Sundance Kid.

Vi kopte inte allt for manga filmer under Cannes och Toronto festivalerna forra aret och nu borjar var lilla slate se tunn ut. Tunn och trakig tycker jag tyvarr. Dessutom ar det strejk i Holywood vilket betyder att produktionen har stannat upp. Sa nu jaklar ska det kopas film och man forvantar sig att runt 10 distributorer tillsammans kommer att spendera over $50 miljoner under veckan. KOPHETS!

Men det basta med den har veckan maste ju nog vara... ATT KONTORET AR TOMT! A det ar sa skont. Nu kan jag lyssna pa Aretha utan lurar, komma in lite sent, ga lite tidigt... Tyvarr sa har jag inte mindre att gora for att nastan alla ar borta... nej, mailen ar proppad iaf.
Nu ska jag ta mig en kopp Frukost Valling och kanske lagga upp fotterna pa skrivbordet.




No comments: